">

Ce este GivingTuesday?

Dacă în luna noiembrie avem zile dedicate shopping-ului precum Black Friday și Cyber Monday deja adoptate la nivel internațional, ce ar fi să avem și o zi în care să sărbătorim și să incurajăm generozitatea și implicarea socială, pentru a-i sprijini pe cei care au nevoie de ajutor. De la aceasta idee a pornit GivingTuesday.

Lansată în 2012 în Statele Unite, GivingTuesday a devenit în câțiva ani o mișcare internațională.

GivingTuesday pune în valoare generozitatea oamenilor și puterea de comunicare a social media, aducând împreună ONG-uri, instituții publice, companii și oameni de bine pentru a încuraja implicarea în comunitate.

Mișcarea se sărbătorește în ultima marți din luna noiembrie sau prima marți din luna decembrie, ziua în care te invităm să fii alături de noi, să dăruiești, să faci voluntariat, să te implici în comunitatea din care faci parte și să îți îndemni prietenii să facă la fel. 

Milioane de oameni din toată lumea, indiferent de etnie, religie, cultură, status social se alătură pentru a sprijini cauzele în care cred și comunitățile în care trăiesc. Fiecare act de generozitate contează, dar acestea au și mai mare însemnătate și impact când dăruim împreună.

Din 2017 Asociația OneKind a devenit coordonator local GivingTuesday aducând mișcărea și în România. Din 2024 Municipiul Alba Iulia a preluat această misiune fiind în prezen lider local al mișcării.

Ce este Săptămâna Generozității?

Începând cu anul 2020 GivingTuesday România s-a transformat în Săptămâna Generozității care începe cu 7 zile înainte de sărbătoarea globală și se termină în marțea de GivingTuesday.

Viziunea noastră este ca Săptămâna Generozității să devină o sărbătoare naționala care să îi inspire pe români să fie generoși de GivingTuesday, dar și în fiecare zi.

GivingTuesday în 2023

0
țări implicate în mișcare
0
comunități din toată lumea
0
miliarde $ donați doar în US in 2023

GivingTuesdayNow 2020

În contextul pandemiei de Coronavirus, mișcarea globală GivingTuesday a organizat o ediție specială numită GivingTuesdayNow care să încurajeze faptele de generozitate pentru sprijinul celor grav afectați.

Între 1 și 5 mai 2020, în România am #pusinimă și am deschis sezonul estival al generozității printr-un festival online al faptelor bune – GivingTuesdayNow la mare. Pe 1 mai am transmis un live de pe plajă, iar pe 5 mai am cântat împreună la un concert online cu 6 artiști prieteni care au scos ce e mai bun din noi.

Biletul la festival a fost gestul tau de bine ilustrat de Andrei Pacea, iar, la final, am construit o “hartă a generozității” care să rămână ca amintire a implicării noastre și al timpului fain petrecut împreună.

Întrebări frecvente

Ce reprezintă GivingTuesday?

GivingTuesday este o mișcare globală care încurajează oamenii din toată lumea să facă acte de generozitate și solidaritate. Este o zi în care toți oamenii sunt încurajați să se implice în acțiuni cu impact social pentru a face lumea un loc mai bun. Ideea s-a născut în Statele Unite ca o alternativă la Black Friday și Cyber Monday care au loc în luna noiembrie. Peste 80 de țari participă la GivingTuesday, transformând aceasta zi într-o sărbătoare globala a generozității, care ne amintește să fim mai buni în fiecare zi și nu doar de GivingTuesday.

Ce reprezintă Săptămâna Generozității?

Săptămâna Generozității este mișcarea națională din România care promovează generozitatea la toate nivelurile sub umbrela mișcării globale GivingTuesday.

Cum functionează Săptămâna Generozității?

Campania se bazează pe promovarea acțiunilor și inițiativelor de solidaritate astfel încât persoanele, organizațiile, companiile și instituțiile să fie încurajate să colaboreze în cadrul proiectelor sociale. Este despre a comunica, a împărtăși și a răspândi entuziasm prin rețelele sociale sau orice alta modalitate la îndemână. Dar, înainte de toate, este despre a dărui.

Cand are loc Săptămâna Generozității?

Ziua globală GivingTuesday se sărbătorește de obicei în noiembrie, în ultima marți din lună. Uneori poate să cadă și în prima marți din decembrie. 

În România, Săptămâna Generozității începe cu 7 zile înainte și se încheie cu ziua internațională GivingTuesday.

Care este scopul Săptămânii Generozității?

Scopul inițiativei este promovarea și încurajarea generozității și implicării sociale la nivel global.

Săptămâna Generozității urmărește:

  • să-i facă pe oameni conștienți de cât de important este să dăruiești și sa îi ajuți pe cei aflați în nevoie din jurul lor sau din alt colț de lume;
  • să încurajeze organizațiile să-și împărtășească munca celor care doresc să se implice în activitatea lor;
  • să promoveze în societate diferitele metode de a dona și de a ajuta, în așa fel încât organizațiile și grupurile de inițiativă care aduc schimbare în comunitate să continue să funcționeze și să își mărească impactul;
  • viziunea noastră pe termen lung este ca Săptămâna Generozității să devina ca o sărbătoare națională cunoscută și așteptată an de an de toți românii.

Cine poate participa la Săptămâna Generozității?

Oricine. Persoane, grupuri de prieteni, familii, organizații neguvernamentale, școli, universități, instituții publice, companii care au inițiative de generozitate se pot înregistra și își pot face proiectul cunoscut.

Cum pot participa la Săptămâna Generozității?

Foarte simplu! Săptămâna Generozității este o oportunitate excelenta de a te implica într-o inițiativa de generozitate, de a dona pentru o organizație caritabila, de a participa ca voluntar în diferite activități de binefacere, de a dona sânge, haine, mâncare sau altceva. Vizitează secțiunea Implică-te și alege una sau mai multe idei care te inspiră. Important este să faci ceva bun pentru ceilalți, pentru comunitate, pentru că, in definitiv, asta va influența în bine și viața ta.

Implică costuri participarea la Săptămâna Generozității?

Nu. Săptămâna Generozității parte a mișcării globale Giving Tuesday este o mișcare care încurajează faptele bune. Ne dorim ca solidaritatea și generozitatea să crească în țara noastră și în întreaga lume. Avem nevoie de oameni ca tine care să contribuie la asta. Toate resursele de pe pagina sunt gratuite și au rolul să te inspire și să te ajute să fii parte din mișcare.

Pot organizațiile să primească donații prin intermediul site-ului Săptămâna Generozității?

Nu. Săptămâna Generozității este o platformă care are rolul de a răspândi un concept, un spațiu care dorește să ofere vizibilitate acestei mișcări precum și organizațiilor și proiectelor care se înregistrează. Donațiile se fac direct către organizațiile neguvernamentale participante la campanie prin paginile lor proprii sau prin platformele de fundraising partenere.

Cum pot promovă Săptămâna Generozității?

În multe feluri. Orice formă de promovare a inițiativei este foarte importantă pentru mobilizarea acțiunilor de generozitate și solidaritate, înainte și în timpul Săptămânii Generozității:

  • Dă de veste prietenilor și colegilor tăi că Săptămâna Generozității parte a mișcării globale GivingTuesday este și în România.
  • Vorbește despre a dărui și a face o donație folosind hashtag-urile #saptamanagenerozitatii și #givingtuesday.
  • Da-ne like pe Facebook și urmărește-ne pe Instagram pentru a fi la curent cu noutățile mișcării.
  • Înscrie inițiativa ta pe site și/sau da share ideilor și proiectelor de pe saptamanagenerozitatii.ro pentru ca și prietenii tăi să le cunoască și să se poată implica.
  • Postează #UNsefie-uri foto sau video povestind despre cum ai ales să te implici și incurajează-i și pe alții să facă la fel.

De ce e nevoie să avem o zi sau o săptămâna că să fim generoși? Așa ar trebui să fim în fiecare zi.

Este adevărat că, la fel cum nu doar de Dragobete trebuie sa iubim și nu doar de 8 martie trebuie să dăruim flori doamnelor și domnișoarelor din viața noastră, tot așa, nu doar în Săptămâna Generozității sau doar în ziua internațională de GivingTuesday trebuie să fim mai buni.

Aceasta mișcare există tocmai pentru a ne aminti să punem inimă în fiecare zi în tot ceea ce facem și să nu uităm să fim generoși. Este o sărbătoare a generozității care ne amintește să fim mai buni în fiecare zi.