- 170 de gesturi de generozitate au fost făcute de români cu ocazia GivingTuesdayNow;
- 50 de persoane și-au dăruit ziua de naștere cu ocazia #GivingTuesdayNow, iar cele mai frecvent întâlnite gesturi de generozitate au fost donațiile în bani și cele de sânge;
- La nivel global, GivingTuesdayNow s-a desfășurat în peste 145 de țări și a generat peste 3 miliarde de vizualizări în online;*
București, 7 mai – GivingTuesdayNow, ediția specială a mișcării dedicate generozității, organizată în peste 145 de țări din întreaga lume ca răspuns la criza provocată de COVID-19, a reușit să genereze în România, în doar câteva zile, peste 170 de fapte bune asumate de oameni, companii și organizații. GivingTuesdayNow s-a desfășurat între 1 și 5 mai sub forma unui festival dedicat generozității și a debutat vineri, 1 mai, cu un live de pe plajă și s-a încheiat pe 5 mai cu un concert online susținut de 7 artiști: Dan Byron, Lucia, Teodora Morosanu (Rockabella), osaciuc (Dimitri’s Bats), Doru Pușcașu (Om la lună), Cătălin Milea și Gabriel Bălașa.
Biletul de acces a fost unul simbolic. Toți cei care au luat parte la festivalul GivingTuesdayNow la mare au fost îndemnați să-și asume un gest de generozitate. Toate faptele bune au fost ilustrate de către artistul grafic Andrei Pacea, aka Născut de ziua mea, în semn de mulțumire pentru oamenii de bine care s-au implicat în #GivingTuesdayNow. La finalul celor 5 zile, a reieșit o Hartă a Generozității, o reprezentare vizuală a implicării, cu toate gesturile frumoase făcute de români.
László Bodor, cofondator al Asociației Envision și inițiator al mișcării #GivingTuesday în România, spune că Harta Generozității „reprezintă un memento din această perioadă grea prin care trecem, dar și o dovadă că solidaritatea, bunătatea, împreună cu respectarea măsurilor de protecție sunt cele care ne vor scoate din această criză. Aceste zile ne-au demonstrat că generozitatea este o super putere a oamenilor și ne bucurăm mult de implicarea tuturor.”
Peste 50 de persoane și-au dăruit ziua de GivingTuesdayNow, prin intermediul platformei Galantom, iar cele mai frecvent întâlnite fapte bune au fost donațiile de sânge și donațiile în bani către diverse cauze, dar și alte gesturi mici și mari care au contat în comunitățile fiecăruia. De la o petrecere Baby Shower donată pentru HOSPICE Casa Speranței și hrănirea pisicilor din jurul blocului, până la pâine pentru toți vecinii din bloc și un copac plantat în grădina comunitară.
Cele două transmisiuni, live-ul de trei ore de pe plajă și concertul din sufragerie cu cei 7 artiști, au adunat peste 18.000 de vizualizări și pot fi revăzute pe YouTube.
Evenimentul a fost organizat de Asociația Envision, cu ajutorul Overground România și Diud, cântat de Radio Guerrilla și găzduit de Expirat.